Grappling & MMA i SIAM

I SIAM gør vi meget ud af Grappling (stående brydning/clinch og gulvkamp) da det, udover at være en selvstændig disciplin, også er udgangspunktet for MMA træningen (Mixed Martial Arts). Du kan således nøjes med at træne Grappling og evt. konkurrere i det, eller bygge videre på det og træne MMA, som også inkluderer stående kamp med slag, spark m.m. Vi anbefaler, at du gør dig bekendt med de grundlæggende principper i Grappling, inden du starter på vores MMA hold.

Træning i Verdensklasse

SIAM har altid været en af Danmarks førende klubber indenfor Muaythai, som flere professionelle danske MMA-kæmpere har brugt til at styrke deres stand-up.

Som MMA-udøver i SIAM får du den bedste træning i Muaythai og Grappling, som tilsammen udgør din MMA træning.

Grappling Basic

På Grappling Basic bliver de basale grappling teknikker gennemgået. Basic er ikke et begynder hold, men et hold hvor det tekniske fundament bliver bygget op of finpudset. Holdet er for alle uanset niveau, men er specielt vigtigt for dig som er ny i sporten.

Grappling

Grappling-holdet er for alle udøvere uanset nivieau. Her bliver der undervist i teknikker, som følger et månedligt tema. Træningen består af opvarmning, teknik træning og sparring. Hver måned er der et nyt tema i SIAM, som skal sikre, at du har mulighed for at fordybe dig i de tekniske udfordringer, som hver position stiller. Grappling-holdene bygger videre på det tema, som bliver gennemgået på Grappling Basic.

MMA

MMA holdene i SIAM er for alle, men det forventes, at du sideløbende udvikler dit stående game (Muaythai) samt Grappling og brydning på de andre hold, som udbydes i SIAM. På MMA holdene sætter vi nemlig tingene sammen, finpudser og tilpasser teknikerne, så de kan udnyttes optimalt under MMA´s regelsæt. Tandbeskytter er obligatorisk, og der forekommer en vis grad af ”kontakt” til hver træning.

Yoga

Yoga hos Siam er baseret på Hatha Vinyasa Yoga, hvilket er traditionelle yoga stillinger, med element af flow for ’moment to moment awarenes’, via en konstant opmærksomhed på vejrtrækning. Gennem yoga asanas – de fysiske yoga stillinger, vil der blive arbejdet på større mobilitet i kroppen. Dette vil skabe en større kropsbevidsthed, være skadesforbyggende – samt styrkende for kroppen. Gennem Pranayama – vejrtrækningsteknikker, vil lungekapaciteten samt koncentrationsevnen blive trænet og styrket.

Igennem hver yoga time vil der opleves øvelser for alle de større led og muskler i kroppen, for at modbalancere de mere fysiske hårde sports aktiviteter. Til hver time vil der være et bestemt tema eller fokusområde der vil ændre sig fra gang til gang.

På holdplanen kan du se tiderne for Grappling & MMA

Se holdplan

Mød vores dygtige trænere

  • Frodi Hansen

  • Mads Seier Helberg

  • Malte Frid-Nielsen

  • Carlos Zamora

  • Kasper Rohde Larsen

  • Jonas Eriksson

Book en gratis prøvetime i dag

Ja tak!