CrossFit i SIAM

CrossFit i Siam er træning med fokus på kvalitet i en personlig atmosfære. Øvelserne tilpasses den enkelte, så alle kan være med og få en sjov og varieret træning.

Hvad er CrossFit?

CrossFit er flere ting, men primært består det i at lave varierede og funktionelle bevægelser med en relativ høj intensitet. CrossFit inkluderer gymnastiske øvelser, olympisk vægtløftning, konditionstræning samt styrkeøvelser. Alle øvelser kan måles på en meningsfuld måde, så resultaterne fra dine workouts ikke bare er en god fornemmelse, men en målbar opadgående kurve.

Alle bevægelserne bliver gennemgået grundigt, så du føler dig klar inden dagens workout går i gang.

Sammenhold

CrossFit i SIAM er også det sammenhold, der opstår, når man træner sammen med andre. Faktisk er fokus på sammenholdet en af grundene til, hvorfor CrossFit er så effektivt.

I CrossFit Siam har du mulighed for at få fysioterapeutisk vejledning løbende i din træning, da flere af instruktørerne enten er under uddannelse som – eller færdiguddannede – fysioterapeuter.

Når du begynder at træne CrossFit, er der tre ting, du skal have for øje, for at nå dine mål. Ernæring, træning og restitution er tre lige vigtige elementer, når du skal forbedre dine præstationer.

Specialhold: olympisk vægtløftning

Hos SIAM kan du bliver bedre til olympisk vægtløftning (clean & jerk og snatch). Vi har hold to gange om ugen, der varetages af meget erfarne og kompetente trænere. Holdet varer 1.5 time, og der laves snatch, clean & jerk (eller varianter deraf) samt relevant støttetræning (front squat, back squat, push pres, dødløft osv.). Der er plads til alle på holdet uanset niveau og erfaring. Det forventes, at deltagerne selv varmer op og laver evt. mobilitetstræning inden, så vi er klar til at gå i gang med vægtstængerne, når timen går i gang.

WOD-kalender

Du kan løbende følge med i hvad vi træner her.

WOD

Træningen på CrossFit-holdene indeholder opvarmning, teknik og Workout Of the Day (WOD) som består af høj intens træning med varierende øvelser. Vores CrossFit-hold er for alle, som vil have en sjov, udfordrende og varieret træning.

Intro-WOD

Introholdet er noget for dig, der vil prøve kræfter med CrossFit. Du vil på dette hold blive introduceret til de grundlæggende bevægelser og træningsprincipper i CrossFit. For at prøve vores introhold skal du bare booke eller møde op i Siam og registrere dig til en gratis prøvetime.

Øvethold

På Advanced-holdet vil der være fokus på svære tekniske bevægelser i alt fra Gymnastik til Vægtløftning, og WODen vil være endnu hårdere og mere intens end på dagens workout. Advanced-holdet er for den øvede atlet, som kender alle de basale øvelser samt nødvendige skaleringer på øvelser, de ikke kan udføre. Hvis du er en let-øvet til øvet CrossFitter, er dette hold lige noget for dig.

Fight Gone Bad

På Fight Gone Bad holdet bliver der trænet ud fra et træningsprincip, som er udviklet specielt til kampsport. I en Fight Gone Bad arbejder man i 3-5 runder á 5 minutters varighed, hver runde består af 5 øvelser. Øvelserne er nøje udvalgt til at forbedre styrke, koordination og udholdenhed. Holdet er perfekt til dig, der vil brænde igennem med en hård workout, og som supplement til din kampsportstræning med styrke/udholdenhedstræning.

Vægtløftning

På dette hold vil de to olympiske discipliner Snatch og Clean/Jerk blive gennemgået grundigt. Holdet er noget for dig uanset om du er garvet crossfitter eller begynder.

Yoga

Yoga hos Siam er baseret på Hatha Vinyasa Yoga, hvilket er traditionelle yoga stillinger, med element af flow for ’moment to moment awarenes’, via en konstant opmærksomhed på vejrtrækning. Gennem yoga asanas – de fysiske yoga stillinger, vil der blive arbejdet på større mobilitet i kroppen. Dette vil skabe en større kropsbevidsthed, være skadesforbyggende – samt styrkende for kroppen. Gennem Pranayama – vejrtrækningsteknikker, vil lungekapaciteten samt koncentrationsevnen blive trænet og styrket.

Igennem hver yoga time vil der opleves øvelser for alle de større led og muskler i kroppen, for at modbalancere de mere fysiske hårde sports aktiviteter. Til hver time vil der være et bestemt tema eller fokusområde der vil ændre sig fra gang til gang.

 

På holdplanen kan du se tiderne for CrossFit

Se holdplan

Mød vores dygtige trænere

  • Louise Bang

  • Cindie Christiansen

  • Kasper Kok

  • Jon Høj Mathiasson

  • Martin Møller

  • Christian Spuur

  • Anders Lerche

  • Thor W. Larsen

  • Abdul K. Albarazi

  • Rune Raahauge

  • Rasmus Zøylner

Book en gratis prøvetime i dag

Ja tak!